lördag 20 oktober 2007

Valpträffen

Vilken underbar dag vi har haft, vädret var perfekt och sällskapet likaså. Började dagen med att göra pajerna som jag skulle ha gjort igår, men som inte blev av då. Sen så packade vi in oss i bilen och åkte ut till Stavsjö, vi kom väl dit vid ca 11,00. Packade upp maten och mamma satte upp tipspromenaden som jag hade med oss, sen så var det bara att vänta. Strax efter tolv så kom Moses med sin familj och kort efter så kom Ida med sin. Det gick verkligen jättebra med valparna tror de kände igen varandra sen sist de sågs, tyvärr så kunde inte Daisy och Molly komma men vi hoppas vi kan träffa dem snart ändå. Vi började med att gå en liten promenad så att hundarna fick springa omkring i skogen en stund, sen var det dags för tipspromenaden. Var verkligen lyckat, hade bara gjort cockerfrågor. Så nu fick jag testa deras kunskaper, och det som de inte kunde fick de ju lära sig så det var bra. Jag hade ju gjort Tacopaj den blev verkligen uppskattad, så jag tror alla blev mätta och belåtna. Efter maten så fikade vi och pratade en stund innan jag hjälpte dem att trimma sina hundar lite, först ut var Ida "afganen" ( hon såg verkligen ut som en liten afgan). Var så himla kul att se hur en liten cocker växte fram under all denna pälsen, hon hade verkligen massor med päls mest av dem alla tror jag. Sen så tog jag ett varv på Moses också, satte upp dem för att fota dem allihopa sen där ser man att han har precis likadant huvud som Gizmo så himla lika. Innan dagen var slut så fick de busa en stund igen, vilken hellyckad dag. Känns så himla kul att fått träffa dem igen, hoppas att det inte dröjer för länge till nästa gång. Har satt in dagens kort i Galleriet HÄR men några kan ni se här nedanför också. Ida innan hon blev Trimmad
Ida Nytrimmad

Hela gänget

Det här tog Sandra när jag trimmade Moses därför är han inte med.

Moses

Inga kommentarer: