söndag 14 oktober 2007

Älmhults Besök

Vilken lyckad dag det var igår, Maria vår goda vän från Älmhult med sin hund Wiggo tog tåget hit över dagen för att hälsa på. Sandra och jag hämtade henne på stationen vid 11,20 och sen åkte vi ut till mina föräldrars hus som ligger i Stavsjö, där väntade min mamma på oss med ryggsäcken i högsta hugg. Sen bar det av ut i skogen i över två timmar, mamma hade med sig te och mackor så vi satte oss i en skogsglänta och fikade. Hundarna sprang och lekte och skitade ner sig, men det är så det blir i skogen och hundarna älskar de så då spelar det ingen roll. Maria hade med sig sin nya proffsiga kamera, så hon fotade hundarna de blev så himla fina kort. Så alla kort som är nedan kommer från henne som hon var så snäll att skicka till oss. Både Maria och jag fick avsluta promenaden med att tvätta varsin hund när vi kom tillbaka till huset, både Widdo och Gizmo hade lyckats rulla sig i någon skit, BLÅ skit. Så det var bara att ställa dem i duschen, men det var snart avklarat sen bar det av mot stan igen. Vi åkte direkt upp till Fatima för att hämta henne och för att Maria skulle få hälsa på hennes hundar hon var ju såklart nyfiken på deras nya stjärna Aaron. Vi åkte sen till St George en resturang som ligger mitt i stan, där vi beställde mat. Sandra och jag åt grillade kycklingspett med klyftpotatis och tsatsiki, mmm det var verkligen gott. Vi satt där och bara pratade i flera timmar innan det var dags att åka ner och lämna Maria och Wiggo vid tåget igen. Där nere så mötte Stefan upp för att hämta Fatima och han hade med sig deras hundar så det blev en liten hund träff där medans vi väntade på tåget, som två minuter innan det skulle gå medelades att det var 45 minuter försenat så vi kunde stå där och prata rätt så länge. Vilken urtrevlig dag det har varit, hoppas vi kan göra om den inom inte en allt för lång tid. Nedan kommer Marias fina bilder som hon skickade till mig.Här har hon lyckats fånga alla fyra när de springer i full fart.

Min söta tjej Penny.

Vackra Wilma.


De stolta föräldrarna.


Snus mumricken.


Två systrar i ljungen.

Fanny ligger och vänta på att vi ska fika klart.


Gizmo satt på nåder en liten stund så hon han fota honom.

Vincent, Gizmos halvbror.
Valpträff på stationen, Aaron, Penny och Wilma.

Filippa.





1 kommentar:

Mira sa...

Låter som ni hade en underbar dag! Toppenfina bilder Maria har tagit