torsdag 11 oktober 2007

Glädje

Idag hände det mig något som gjorde mig så himla glad och rörd till tårar. Jag fick ett urgulligt kort av en liten cockervalp av min kära vän Maria, där hon talar om för mig hur mycket hon uppskattar min vänskap. Maria är en underbar tjej som jag träffade genom hennes pojkvän Håkan förra våren, han stannade och tittade på våra hundar och vi började prata om att de också hade en cocker och en hemsida. Så när jag kom hem började jag att leta efter deras sida och hittade den, så jag kontaktade Maria och vi bestämde oss för att träffas. Problemet var att vi missuppfattade varandra och de hade glömt sin mobil hemma, jag gick och letade om jag kunde se dem i nästan en halvtimme. Och de samma gjorde de fast inte på samma ställe, tillslut gav jag upp och åkte hem. Men då ringde Maria mig då hade de kommit hem till sin mobil, vi bestämde då att åka tillbaka för att träffas ändå. Något som jag aldrig ångrat, det var början på många härliga promenader i skogen och även en del tjejträffar, där även Vincent och Fatima var med. Sen när de bestämde sig för att flytta förra hösten så blev jag väldigt ledsen och trodde nog att det skulle ta slut där på våran vänskap. Men det har den inte gjort vi har mailat och skrivit i gästböcker flitigt under detta år och jag har varit nere en helg hos henne och hon var uppe och kollade på mina valpar i våras, sen blev det även en snabbis när vi var på utställning i Bjuv. Är lika roligt varje gång, min vänskap med denna underbara tjej är väldigt viktig för mig hon kan verkligen få mig att må bra om jag inte gör det. Så därför känns det så himla roligt att jag kan göra det samma för henne. Så tack min underbara vän för något som jag kommer att leva på länge. Du är bäst Maria, hoppas vi kan ses snart igen.
En bild på Maria från när vi var nere och hälsade på.

Här är en bild på Petra Ladys matte, Carina Tindras matte och Maria Novas och Wiggos matte. Den är också från när vi var nere.

Inga kommentarer: