torsdag 4 oktober 2007

Valpkurs

Igår kväll så var vi på valpkurs igen, det var så himla roligt för det gick så bra. Vi tog med korv igår istället för frolic och det var skillnad. Helt plötsligt så blev kontakten jättebra, när vi skulle gå fot så följde Penny mig hela tiden. Förut så har hon varit lite larvig och ska gå runt på baksidan av mig eller nosa. Men inte igår det gick kanon, även för Sandra och Wilma blev det skillnad. Wilma följde Sandra jättebra, vi skulle gå ut ur gruppen och ha hundarna lösa och så när de gick ifrån oss skulle vi kalla in. Det funkade inte för oss, Penny gick inte ett steg ifrån mig hur många snirklar och snurrar vi än gjorde så följde hon mig rätt så häftigt faktiskt. Sen när kursen var slut så började vi diskutera vad Elin skulle ha för mera kurser i höst om det fanns något som vi kunde fortsätta på. Men hon skulle ha en tävlingslydnads kurs och det är ju för avanserat för valparna ännu, så då anmälde jag mig och Gizmo i stället. Ska bli så himla skoj att börja träna lite med honom igen, nu när det inte blev någon annan kurs i höst. Hade väl inte tänkt tävlingslydnad men varför inte Gizmo är ju väldigt duktig så det blir nog jätteskoj att få lära honom lite mera.

I kväll ska vi åka ut med en komis och lägga lite spår, tänkte lägga ett både till Fanny och Gizmo som vi sen ska gå i morgon. Ska bli spännande och se hur det går.

Inga kommentarer: