lördag 7 juli 2007

Valparna 12 Veckor

Nu är valparna 12 veckor och igår så var jag och vaccinerade dem för andra gången, de är ju även avmaskade igen så nu är allt sånt avklarat nu ska de inte vaccineras förens de är ett år igen, så skönt. Även denna gång fick jag beröm för mina fina valpar, blir så himla glad och stolt. Innan vi åkte iväg så hade jag bad och klippdag på alla hundarna, jag tog en i taget och klippte klorna, pälsen runt tassarna och sen badade jag dem. Sen tog jag nästa tills alla fem var avklarade, det tog lite över fyra timmar men det är så skönt att det är gjort. På grund av tråkiga omständigheter så är Jason åter till salu, det kommer bli jättesvårt att lämna ifrån sig denna lilla mysiga kille. Så jag kommer att ha stora krav på vart han kommer, det har jag ju för sig haft på alla valpköparna och de andra tre har kommit till jätte bra hem. I dag så har jag jobbat fast jag inte kunde egentligen, för vi skulle på grillfest hos mina föräldrar. Men då det inte fanns något folk att få tag på så blev jag 21,50 igår kväll beordrad att jobba i kväll. Känns jätte pissigt för jag ville verkligen grilla hos mina föräldrar, dålig väder är det också så nu behöver jag ha semester snart känner jag och lite fint väder. Men jag sitter på jobbet och skriver detta så allt känns nog bättre bara jag kommer hem till mina underbara små hundar.

Inga kommentarer: