onsdag 21 mars 2007

Viltspårskurs

I går var jag på våran första viltspårskurs, den började med två teoritillfällen och slutar med ett anlagsprov. Våran ledare är viltspårsdomare så det är hon som kommer att göra anlagsprovet med oss. Vi är fyra st i gruppen för tillfället, en kille som har en Cockertik en till kille som har en Pumihane och en tjej som har en Hofavarttik och så Gizmo och jag. Tycker att det är lite skönt att vi inte är så många för då slipper man att vänta så mycket på varann, och det blir en mera sammansvetsad grupp. vi kommer att åka omkring till olika skogar och lägga spåren, vi kommer att träffas 9,00 på helgerna så det blir ju jättebra det hade varit tråkigt om det hade varit på kvällarna så jag hade missat för att jag skulle jobba. En kväll ska vi dock lägga spår för vi ska gå nattspår, då ska vi åka till Ringarum där våran ledare bor det blir en fredagskväll och hon sa att vi skulle förbereda våra familjer med att vi kunde komma hem sent för vi skulle inte gå förens det var riktigt mörkt. Vad spännande att gå och ramla omkring i mörkret mitt i skogen:-) Jag längtar tills vi ska komma igång med hundarna nu, men det är inte förens den 31 mars första gången.

Inga kommentarer: