torsdag 15 februari 2007

Utställningstäcke

I dag så kom jag på att vi ska på utställning med Gizmo snart, och att det var länge sen jag trimmade honom ordentligt. Så vi plockade fram alla trimgrejor och satte igång igen. Tänkte att jag måste ta det i god tid i fall jag gör något misstag, så att det hinner växa ut lite igen. Jag tog inte och rakade öron och hals och sånt för det måste jag göra senare i alla fall. Men jag klippte fram front och bakstället lite, så gott jag kan. skulle verkligen vilja gå på en utställningstrimkurs för att lära sig lite trix hur man trimmar så snyggt som möjligt.
Jag har också köpt tyg efter mycket letande, för att sy utställningstäcken. Jag har sytt ett åt Gizmo som är på bild på framsidan, och ett som vi har skickat till Nova och Maria våra goda vänner som bor i Älmhult. Jag är ju helt nybörjare men man lär sig med tiden. Jag har hela mitt liv tyckt att det är kul att sy saker själv. Så om det är någon som vill ha ett utställningstäcke (för jag har mycket tyg kvar) så kan jag gärna sy ett till självkostnadspris.

Inga kommentarer: