tisdag 20 februari 2007

Utmaning

Äntligen en dag ledigt, vad jag har längtat efter det, känns som om jag har jobbat varenda dag länge nu, och det har jag väl nästan med. Jag började dagen med att åka och hämta en ny fisk, jag köpte nämligen sex st slöjstjärtar i går och när vi kom hem var en redan död. Hmm fiskarna börjar dö innan vi ens får dem i akvariet det bådar inte gått. Sen så passade jag på att köpa hundmat också, de sålde ut Purina på Migoose för bara 200 kr säcken så då passade jag på att köpa två till Gizmo. Fanny har ju fått gått tillbaka till Juniorfoder igen, dels för att hon äter så lite så hon behöver fettet och proteinerna i den maten, men den största anledningen är att hon äter inte för stora bitar.
Vi har också börjat att kunna vara med våra hundkompisar i hundgården igen efter Fannys löp, de är så glada att se varandra igen att det är en fröjd att se dem.
Sen så måste jag få berätta om min underbart goa kille Gizmo, han vill ju gärna vara där jag är och han vill synas mest hela tiden, när jag syr saker till hundarna så brukar jag lyfta upp dem på bordet för att prova sakerna på dem. De två sista gångerna har Gizmo stått och tjatat på att få komma upp så fort jag tagit fram symaskinen eller bara när jag börjar att klippa tyg. I dag så fick han hållas för att se vad han gjorde. Han tog sats hoppade upp i Sandras knä som satt på en stol, knallade helt sonika upp på bordet och satte sig mitt på tyget mitt på bordet. Mattes lilla mannekäng är han inte helt under bar.
Fanny har blivit utmanad av Nova.UtmaningVar är hunden född?På kennel Murbräckans i Östra Deje utanför Karlstad, en av 9 valpar varav en dog vid födseln. Hundens favoritgodis?Frolic, Lever, korv, köttbullar m.m.Hur många egna halsband och koppel har hunden?Ett läder, ett flexikoppel , ett utställningskoppel, två tygkoppel, Fyra halsband, två i tyg, ett i läder och ett tyg stryp. Hur ser hundens förhållande till vatten ut?Fanny älskar vatten, badar i allt från diken till sjöar på sommar som vinter. Har hunden några kläder?Regnoverall och utställningstäcke, stickad tröja och ett vintertäcke det mesta har matte sytt själv. Fanny tycker om att ha kläder på sig. Har hunden något speciellt kännetecken som skiljer den från andra hundar av samma ras/färg?Hon har en ovanlig mörk röd färg. Och så är hon väldigt liten. Hur reagerade övriga flocken (två- och fyrbenta) när den nya hunden flyttade in?Hela familjens kelgris blev hon. Vad är/skulle vara den absolut bästa belöningen hunden kan få?Vet inte riktigt hon är ju inte så mat eller godis intresserad. Vad är det bästa hunden vet?Att kela och pussas, bada, och leka med andra hundar och gå i skogen.Vad är det värsta hunden vet?Att stå på ett bord och matte tar fram hårblåsen eller om hon tar fram dammsugaren, kan ju tänkas att suga upp hela henne. Har hunden någon alldeles speciell egenhet?Hon älskar att krypa upp som en lite boll nästan ända uppe på axeln när man sitter i fåtöljen. Och hon älskar att pussas, man får nästan inte sluta, vi ska pussa henne på nosen alltså. Något hyss som hunden pysslar med?Fannyhittar på alla möjliga hyss, hon tar allt hon hittar i munnen, är vi inte hemma eller om jag ligger och sover så tar hon vad hon kan hitta för att bita sönder. Gärna skor helst mattes för att straffa henne för att hon inte är vaken eller hemma. Var sover hunden på natten?Hon sover med Gizmo på golvet i vårat sovrum i deras sängar. Vad får hunden för foder?Royal CaninHur reagerar hunden när den får några dagars vila?Inget märkbart, de accepterar det bra. Fast jag vet inte om det nånsin hänt. Vad tror du skulle vara hundens drömtillvaro?Att familjen alltid var hemma, att alltid springa lös i skogen. Minst fyra hundar att skicka vidare detta till.Eddie, Cira, Viktor och Hoover

Inga kommentarer: