onsdag 14 februari 2007

Alla hjärtansdag

Vill gratulera alla på alla hjärtans dag. i dag har vi äntligen kunnat vara ute i skogen igen med hundar som har sprungit och busat som vanligt. Tyvärr så har vi runt nollan här så all snö fastnar i pälsen, trots att jag hade overallerna på hundarna så blev det som stora klubbor runt fötterna. Så när vi kom till bilen efter en timmes traskande i skogen så var jag tvungen att lyfta in hundarna i bilen. De kunde inte hoppa in med all snön runt fötterna, då försökte jag ändå ta bort så mycket jag kunde innan jag lyfte in dem. Hmm alltid ska det vara något :-) Vilket fall som helst så har jag väldigt trötta hundar här hemma efter dusch och ha fått på sig tröjan så sover de nu gott. Kolla på bilden av Gizmo notera snön i ringen på halsbandet.
Aldrig så får man vara riktigt glad, idag så hade jag fått mail från en kennel vars länk jag lagt på min hemsida, att de inte ville vara med bland mina länkar. De ville inte vara med för att de tyckte jag parade en för ung tik. Och det stred mot hennes tycke och tänkande. Måste ju respektera att folk inte vill vara med bland mina länkar, men tycker ändå att det är tråkigt. Jag vet att Fanny är lite ung, har funderat mycket fram och tillbaka om jag skulle para henne nu eller om jag skulle vänta. Tycker själv att det är lite tidigt, men då fick jag börja väga för och nackdelar mot varandra antingen parar jag henne nu. Då får vi en kull till sommaren det är bättre både för oss och Fanny att vi kan vara ute mera, det blir även lättare för man kan ta ut valparna när det inte är snö och kallt ute. En annan fördel är ju att det kanske är lite lättare att få bra köpare till valparna för många vill nog köpa valp till semestern (tror jag iallafall). Om jag skulle väntat så är den ända fördelen att (och den är inte mindre viktig) Fanny är äldre. Så jag hoppas att detta blir bra, för både Fanny och oss. Om det är flera som känner så, och inte vill vara med bland våra länkar så får ni väl Maila mig.

Inga kommentarer: