tisdag 6 februari 2007

Ögonlysning

I dag så bar det iväg till Linköping och Vallas djursjukhus. Väglaget var väl inte det bästa så vi åkte i god tid, trodde jag. Jag har i två dar försökt att komma in på eniro för att få en vägbeskrivning, men varje gång jag har försökt så har datorn låst sig och det har inte kommit fram någon karta. Men tänkte jag vi har ju varit där förut så jag hittar nog, dum som jag var tog jag inte ens med mig något telefonnummer. När vi kommer till Linköping så visar det sig att vi börjar med att åka fel, vi kom till Jägarvallens djursjukhus. Näe dit skulle vi ju inte så vi åkte vidare, när vi snurrat ett tag så frågade jag en man som stod i en busskur om vägen. Jaa det visste han vart det låg säger han och ger oss vägbeskrivningen tillbaka till Jägarvallen. Nu var klockan 14.00 och då skulle vi vara på Valla, denna gång gick jag in och frågade dom om vägen . Vilken underbart trevlig människa det satt där i receptionen, hon inte bara gav oss vägbeskrivning, korrekt denna gång, hon erbjöd sig också att ringa till Valla och tala om att vi var på väg. Tänk vad glad man blir när man mitt i stressen över att inte hitta träffar på en människa som är så snäll och hjälpsam, tänk om alla kunde vara som hon. När vi väl kom fram så gick allt bra, vi fick komma in på ett undersökningsrum, efter att hundarna fått droppar som förstorar pupillen. Där var veterinären och en Vetrinärstuderande de kollade båda två i ögonen på hundarna så vi hann bli nervösa både en och två gånger innan de var klara. De är bägge två ögon UA, vad skönt. Nu är allt klart för denna gång, nu får vi se om det kanske blir några valpar det är ju lite upp till hundarna nu. Det som jag tycker är lite tråkigt är att jag inte har någon som jag känner som jag kan rådfråga om detta med parning och valpning och sen hur man på bästa sett föder upp valparna. Det hade varit så mycket enklare om man hade haft någon som kunde hjälpa mig, eftersom det är första gången. Om det finns någon som läser detta som känner att jag skulle nog kunna svara på några av mina frågor, så skulle det uppskattas oerhört. I så fall om någon känner sig manad kan du väl Maila mig, tack på förhand.

Inga kommentarer: