lördag 10 februari 2007

Helg

Så var det då äntligen helg, vad skönt med lite ledighet. I dag vaknade jag av att Gizmo har kommit på vad det innebär att Fanny löper, så i dag har han varit på henne hela dagen. Tyvärr så får han inte till det riktigt, men han har väl några dagar på sig så vi får väl hoppas att de lyckas tillslut. Efter att ha varit ute med dem halv fem då de väckte mig så gick jag och somnade om igen, så skönt att veta att ingen klocka ringer och väcker en. När jag sen gick upp så ville jag prova mina nya saxar jag köpt från Haromi. Så då passade jag på att trimma bägge hundarna, det behövdes de hade börjat att gro igen bägge två. Fast det har varit lite medvetet för jag tycker att de behöver lite päls när det är vinter och kallt ute.
På eftermiddagen så åkte vi och köpte en bokhylla till Simon, han ville ha en i sitt rum. Så när jag idag hittade en annons på blocket så slog vi till och köpte en, men tyvärr så var det lite trångt i släpvagnen vi hyrde så delarna var tvungna att ligga på varandra, var orolig när vi i sakta mak körde hemåt, för det var ju glasdörrar i ena skåpet. Mycket riktigt när vi kom hem hade ena glasdörren spruckit i miljoner bitar, så nu åker jag på att köpa en ny glasdörr också det var ju inte riktigt vad jag tänkt mig men vad gör man? Så ny har vi hållit på att plocka om i hans rum hela kvällen men nu är det äntligen klart, så nu blir det lite kvällsmat, tv och sen sängen vilken lördagskväll :-)

Inga kommentarer: