måndag 26 februari 2007

Buren

Här går dagarna i en rasande fart, jag har varit ledig i helgen och det har varit jätteskönt. Hade ju lite och förbereda inför nästa helgs utställning. Tänkte att jag skulle ta med buren denna gång för att man ska kunna ställa hunden uppepå den och göra inordning honom då jag inte har något trimbord. Men om det ska funka så måste man ju ha en tunn skiva att lägga på taket och se så behövs det ju ett skydd runt buren så att han kan känna sig trygg där i. Så i lördags gav vi oss ut på jakt, det får kosta det det kostar tänkte jag för möbeltyg är inte så billigt precis och jag ville ha lite grövre tyngre tyg så att det ligger på plats. Jag åkte till Strömma, och hade världens tur. Där hittade jag en stuvbit i precis sånt tyg som jag ville ha, det var lite gröntaktigt men vad spelar det för roll, biten var på ca 2,5 meter och gick bara på 65 kr så det var ju ett riktigt fynd. Åkte så vidare ner till K-Rauta ör att se om vi kunde köpa en tunn skiva, de säljer bara stora skivor där men jag sa till Tino att vi får väl köpa en stor för annars lär vi inte få tag på någon. Men när killen som jobbade i affären kom fram så sa jag att egentligen så behöver vi bara en spillbit ni har inte någon. Sagt och gjort han gick bort till kontainern med spill och hittade en perfekt skiva och sa att den här kan ni få. Kunde ju inte bli bättre, det ända som blev lite tokigt var att vi hade tänkt be dem att såga ut biten på sin maskin men nu när vi fick den så får vi såga för hand, för jag ville inte fråga nu när han var så schysst. Vilken lyckad dag, kom undan med 65 kr för alltihopa kunde väl inte bli bättre. Så Söndagen gick åt att sy skynket till buren så det är nu klart. Sandra var så snäll så hon badade Gizmo så att jag kan börja att trimma det sista. Så sen på kvällen satt jag med Gizmo i knät och klippte tassar jag tycker att det går så bra då. Man kan sitta i lugn och ro och klippa i lugn takt, sen så passade jag på att rycka huvudet också så nu är det bara lite öron och halsrakning och lite effilering runt kanterna sen så är han utställningsklar.

Inga kommentarer: