söndag 18 februari 2007

Akvarium

Äntligen är den här helgen över, jag har jobbat hela helgen och det är svårt att sova är det är folk hemma som rör sig. Vi har nämligen ingen dörr in till vårat sovrum så jag hör minsta pip här utifrån. De försöker verkligen vara tysta men om jag inte somnar innan de andra vaknar så är det svårt ändå.
I går så var vi ock köpte ett akvarium igen, jag har haft ett akvarium på 350 liter men när vi skaffade hundarna så sålde jag det för tiden räckte inte riktigt till för att hålla det snyggt. Men jag har saknat att ha några fiskar att titta på så jag har länge tänkt skaffa ett sexkantigt akvarium men lite guldfiskar i. Men jag ville inte köpa ett nytt så vi har hållit utkik på blocket om vi skulle hitta något begagnat. I går så hittade vi äntligen ett, det är på 48 liter och med möbel till vi fick det för 350 kr, så det var ju billigt. Så idag har jag varit och köpt grus och växter till det och så har jag startat igång det, så nu är det bara att vänta några dagar så kan jag köpa några fiskar sen.
Vi har även gjort om lite i barnens rum, Sandra och Simon har fått varsin bokhylla i sina rum. Och Sandra har fått våran gamla 140 sång som stod uppe på vinden, den är bar ca 1 år men nu får vi plats med dubbelsäng igen så då åkte den upp på vinden. Men eftersom Sandra har haft min gamla dubbelsäng och den tar ju upp väldigt mycket av hennes rum så blev det här bättre. Hon vill nämligen ha en stor säng så att kompisar kan sova över. Det innebar att det blev väldigt mycket bärande upp till vinden och ner därifrån, jag var precis mör i armarna när vi var klara 140 sängen vägde ju bly. Vi har ändå inte bärt upp den gamla dubbelsängen ännu, jag hoppas att Tino och hans kompis Jonny kanske gör det idag så jag slipper.

Inga kommentarer: