tisdag 11 mars 2008

Viltspår och smörgåstårta

I dag så åkte vi ner till Ringarum igen, för att träffa vårat glada halvtokiga gäng. Eva och Angelica hade lagt fem spår igår( stackarna) för att alla de vuxna hundarna skulle få gå natt gammla, men Gizmos och Doris spår var lite kortare och inte med alla moment i. Men de andra gick ett varsitt "riktigt" spår med skott och allt. Först när vi kom dit så fick jag lägga två till Penny och Wilma. Till Wilma la jag kanske 150 meter med två vinklar, då hon inte riktigt har kommit igång. Men till Penny la jag nog ca 300 meter med fyra vinklar och ett blod uppehåll, för att se hur det skulle gå. Sen gick jag tillbaka och hämtade Gizmo och Lars tog Doris så gick vi iväg en bra bit för att komma till våra spår. Han snurrade lite med klarade hela spåret utan att tappa denna gång så jag är jätte nöjd, när vi kom tillbaka så fick vi vänta en stund (matte vila). Sen var det Fannys tur, Eva gick med för att skjuta. I dag så kunde hon inte ha gått bättre, hon gick hela tiden i spår kärnan inget ringande utan som en klocka. Hon fixar alla svårigheter utan problen väldigt noga, tyckte nog det var onödigt att stanna för att skjuta och sen snabbt iväg igen så glad att få fortsätta. Hittade klöven efter att matte fått bada lite men vad gör man inte för sina små älsklingar. Eva sa att om det varit prov hade hon fått en etta så nu ska vi nog boka in ett på henne snart. När vi kom tillbaka igen så dukade Eva och Angelica upp en stor jättegod smörgåstårta, måntro att vi frossade. De hade köpt en för 6 personer men det var mer än halva kvar när vi alla var proppmätta, då skulle jag gå med Wilma och Penny med. Som tur var så hjälpte Lars mig med att komma med Penny som jag inte gick med och sen gick tillbaka med Wilma när vi var klara. Jag började med Wilma då, hon klarar spåret men hittar på lite annat på vägen men hon går bättre och bättre så snart så. Penny då gick sitt spår utan problem hon knatar på min lilla gullunge, så där kan vi nog gå anlag snat ska ni se. Men idag så la jag två spår och sen gick fyra och det blir alldeles för jobbigt så nu har jag bestämt mig för att det blir två åt gången i stället, får turas om med dem när jag är själv.

Inga kommentarer: