måndag 10 mars 2008

Petra och Hugo

Har precis kommit hem från en timme i skogen, det var allt vi orkade i regnet sen var vi dyngsura. Så nu har vi ägnat en timme åt att kamma bort alla pinnar Sandra och jag. Så nu ska jag berätta om våran helg.
Började med att vi gick upp klockan åtta i fredags för att göra oss iordning för att hämta Petra och Hugo vid tåget 11,20. sen skulle vi ju fortsätta ut till Stavjö för att låta hundarna leka i skogen en stund innan vi skulle fortsätta upp till Rosersberg utanför Stockholm för att titta på Petras dobberman valp Smilla. Men vi kom till tågstation 11,25 så var inte Petra där, vi han precis gå ur bilen så ringde hon. då hade hon glömt att gå av tåget då hon suttit och pratat med en medresenär som hade en dobberman. Nästa station som tåget stannade på var i Södertälje, så det var bara för Sandra och mig att tanka bilen och sen åka dit för att plocka upp henne. Vilken tur att vi skulle däråt i alla fall annars vet jag inte vad hon hade gjort, så det blev ingen skogsrunda i skogen utan raka vägen upp till Södertälje. Vi var faktiskt där bara en halvtimme efter att tåget kom dit så de behövde inte vänta så länge. Det blev en lång dag, vi åkte lite fel och snurrade lite men till sist kom vi fram. de hade förutom valpar och andra hundar även något som jag alltid tyckt såg lite äckliga ut men som både Sandra och jag blev lite små förtjusta i nu. Naken katter, de var hur mjuka och lena som helst och mycket sociala. En av katterna fattade tycke för Sandra för den skulle sitta på hennes axel hela tiden. Den provade även min och Petras men de var inte lika bra så den gick tillbaka till Sandra visst är de söta Petra tog det här kortet.



Sandra med sin nyfunna vän.


På vägen hem blev det Mcdonalds då vi allihopa var rejäl hungriga, vi var inte hemma hos oss förrens kl var nästan nio. Då skulle vi trimma det sista på Hugo och bada honom och tjejerna innan vi stupade i säng vid tolv så himla trötta allihopa.

Lördagen började kl fem då vi hade tänkt att vi skulle vara hos Tanja vid senast sju, men kl var nästan halv åtta innan vi kom fram till henne. Så snabbt packa om sakerna in i deras bil och sen iväg. Hugo skulle ju in först i valpklass 1 så vi var ju tvugna att vara där i tid, det gick i en rasande fart med koll på trafikkameror och vi han fram med en kvart till godo. Det gick väl sådär på utställningen men hogo kom på femteplats reserv och fick en rosett och lite priser med en jättefin kritik så det var kul. Däremot så blev Ebba, Penny och Wilma oplacerade men ni kan läsa mina tjejers kritik på deras sidor. men det var en mycket trevlig dag med mycket skratt och prat och nya bekantskaper. Väl hemma igen så blev det middag och sen bara slappa i soffan, vi var så himla trötta. Gick och la oss redan kl 22,30 då orkade vi inte längre.


I väntan på att få komma in i ringen.


Petra och Hugo klara för dan.


Får vi komma ut snart?


I går så vaknade vi allihopa vid 6,30 men vi var så sega så det blev bara en slappar dag, så skönt att bara få umgås och inte ha massa måsten hela tiden. Vi tog en sväng till skogen med hundarna och sen blev det middag och mera slappande, Petras tåg skulle gå kl 18,53 men när vi kom till tågstationen så var det försenat en timme. Vi satt då i bilen och väntade tills det var dags för dem att åka, när de väl hade åkt så ringde Petra de hade gått på fel tåg. Det var tåget som kom efter det som hon skulle åka med som kommit tidigare med det stannade vid Hässleholmså det fick ju gå i alla fall. Vilket tågstrul, hoppas att det går bättre nästa gång då de kommer i April. Väl hemma igen så gick jag och la mig kl 20,50 för jag var så trött att jag stupade i säng har väl inte hänt på många många år. Men det har varit så himla kul att ha haft Petra och hennes hundar här, vi kommer verkligen så bra överens. Längtar redan tills nästa gång de kommer.

Hugo
Petra och Smilla.

Smilla.

Inga kommentarer: