tisdag 4 mars 2008

Solsken och prinsesstårta

I dag så åkte vi ner till Ringarum för att träffas och gå spåren som vi la igår, fick också svar på varför Eva inte dök upp igår. Hon hade ju legat på akuten sen i måndags stackarn och kom inte hem förrens igår kväll. Men idag så var vi samlade allihopa igen, vi är alldeles lagom många. Blir inte roligt när det är för många med då det är svårt att få till spår till allihopa, nu är det ju åtta hundar och det är gränsfall att det går att få till. Som tur är har jag så bra vänner som hjälper mig med att både lägga spår och gå med hundarna. Lars tog nämligen Gizmo och gick spåret som han hade lagt, det var skönt för det räckte med att gå tre spår ändå. Började med att gå med Fanny detta spår la jag igår och det var väl ca 300 meter men med alla moment, hon är lite rolig Fanny lullar omkring lite är ingen brådska där inte. Men tillslut efter lite andra upptäcksfärder så matte fick tala om att det är faktiskt spårar vi gör nu så hittade hon klöven, duktig tjej. Penny gick jättebra jag la ett med tre vinklar och hon är riktigt duktig, ska göra ett längre nästa gång men hon klarar nog anlaget snart, matte blir så stolt. Wilma gick ett spår som Angelica lagt med grisklöv, och det gjorde att hon vart lite tveksam. men hon fick hålla på i sin takt och även hon hittade till klöven , min lilla försiktiga tjej så mjuk och go. Gizmo då kan jag ju inte bedöma själv utan bara vad Lars sa men det gick jättebra sa han, Gizmo har ju inte gått något spår sen i höstas och eftersom vi bara kunde lägga fyra igår så fick han gå ett som vi la idag. Och det var ju inga problem det fixar han lätt som en plätt, får se nästa gång då det blir ett natt gammalt hur det går. Vi satte oss ju i vanlig ordning och fikade när vi väntade på att spåren skulle ligga till sig, och vad plockar inte Lars fram då. Jo han hade med sig en prinsesstårta som han bjöd på, så himla trevligt så där satt vi i skogen och solen sken fåglarna kvittrade och åt prinsesstårta kan det bli bättre. Tack Lars, och ni andra också för en som vanligt underbar dag i goda vänners lag.

I kväll ska Penny och jag iväg på ringträning ska bli jättekul hon behöver det verkligen, Sandra skulle ju följt med men hon är sjuk så det blir bara vi två.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst var det gott med tårta. Man känner sig en aning onyttig efter att först varit duktig och motionerat i skogen och sedan svullar i oss en tårta för 8 personer på bara 4...
Jag har skrämt liv i min blogg och ska försöka skriva lite i den allt ibland. Se länk.