onsdag 26 mars 2008

Snö

Vad det har snöat, vi har inte kunnat vara ute några länge stunder nu på två dar. I går så snöade det och blåste hela dagen. Jag klädde på hundarn deras dressar och stack bort till hundgården, trodde väl vi skulle kunna vara ute någon timme. Men efter en halvtimme fick jag lyfta in dem i bilen för de kunde inte röra sig, det satt som stora fotbojor kring tassarna och hängde stora bollar mellan benen på den lilla pälsen som stack fram där och öronen ska vi inte prata om. Fyra gånger fick jag duscha dem igår för även om vi bara var ute och kissade dem så på ett par minuter så var de fulla med bollar i hela behängen.
I dag när vi vaknade så sken solen och det var ett strålande väder, trodde nog snön skulle vara lite bättre idag så jag klädde på dem och sen så sprayade jag med silikonspray för att snön inte skulle fastan. Hmm trodde jag ja, samma visa idag. Knappt en halvtimme senare så var vi på väg hem igen, stackars hundar. Det är ju tur att de är så lugna och snälla ändå fast de knappt fått vatt ute på två dar, vad ska man göra.
Hoppas att det är bättre i morgon för vi ska åka till Tanja som har Ebba och Lexi, det ska inte va lika mycket snö där uppe så det får vi hoppas på. Tog ett kort från våran balkong igår, ska det här vara vår?

Inga kommentarer: