lördag 1 september 2007

Hösten

Vad fort veckorna går, jag hinner inte med. Det börjar ju redan bli höst ute, hörde på radion att det har snöat uppe i fjällen. Vad ska de bli av detta, det är ju bara första september. I torsdags var vi i allafall ner till Eva och gick viltspår, vi träffades redan kl 14,00 och hade en underbar eftermiddag. Solen sken och det var vindstilla det var jätteskönt att sitta där och vänta på att spåren skulle ligga till sig, sen hade vi ju trevligt sällskap med. Evas dotter Nora var med hon är en så himla gullig unge man kan inte göra annat än att tycka om henne, då jag glömde kameran förstås så har jag lånat ett kort på Nora av Eva hoppas att det är okey.

Gizmo gick sitt spår jättebra trots mattes bestyr, först så vrickade jag foten så att jag gick och linkade ett par steg innan det gick över. Sen såg jag att mitt skosnöre hade gått upp så då var jag tvungen att stanna och knyta det, det var presic i en återgång när Gizmo hade löst den utan några problem såg jag att jag hade tappat kopplet. Då var jag tvungen att ta tillbaka honom och gå tillbaka för att leta efter kopplet som tur var hade jag tappat det när jag knöt skorna så det var inte så långt bort. Trots detta så löste han detta spår galant duktig pojke. Fanny fixade sitt spår också utan problem så där blir det snart anlagsprov.

Igår var jag och letade efter en tov skärare, kan ni fatta att på samma tovskärare skilde det 45 kr i olika affärer, man måste vara uppmärksam på var man köper saker och ting.

Idag ska vi åka ut till mina föräldrar och gå en runda i skogen ska bli så skönt, sen ska vi gå till ett par kompisar som har förlovat sig så vi är bjudna dit på lite mat. Men jag ska inte stanna så länge för hundarna får vara hemma och de kan inte vara ensamma så länge. När vi kommer hem därifrån är det väl bara att ta tag i tvätt och föning av tjejerna för i morgon är det ju premiär i utställningsringen ska bli så himla spännande.

Inga kommentarer: