söndag 16 september 2007

Utställning och Moses

I dag har vi varit på utställning på Norrköpings brukshundsklubb. Trots lite små dåligt väder så var det mycket trevligt, träffade massor med bekanta. Är mycket nöjd med dagen resultat Wilma fick ett HP med följade kanon kritik den kan ni läsa HÄR. Penny blev först BIR valp med ett HP och sen BIG valp 2. Hennes kritik kan ni läsa HÄR, jag är så glad hon får så himla fin kritik varje gång. När domaren stod och valde mellan Penny och den Golden valp som blev BIG valp 1 så sa hon att valet var jättesvårt för de var lika fina men hon var ju svag för golden så därför vann hon. Det gör att det känns ännu bättre hon är med och nosar varje gång så snart är det nog hennes tur.
När vi åkte därifrån så åkte vi raka vägen till Oxelösund och hälsade på Moses, han blev så glad när vi kom. Han pussade oss i hela ansiktet och var så lycklig, hundarna lekte och sprang och sprang och sprang. De hade så himla roligt, de bodde jättefint med skogstomt så hundarna kunde springa och leka på deras tomt. Han var så lik Penny fast mycket större, jag bad dem att väga honom och han vägde 11kg en stor kille. Han hade redan börjat att lyfta på benet endast 5 månader gammal, Gizmo var nog 7 månader innan han började med det. Jag tror inte ni fattar vilken känsla det är att träffa dem igen jag älskar dem så mycket allihopa och jag är så stolt över dem.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bodil !
Gratulerar för fina resultat.

Vad söt han är som en liten nalle björn.
Ha det bra Petra

Anonym sa...

Hej Tjejer !

Gud va bra det går för er på utställningarna GRATTIS :-) mmm jag tycker också det är tråkigt har kommit in i nån down period. Biljävlarna har pajat man bara ser hur tusenlapparna försvinner skitkul nu när man inte har ngt jobb. Hojta om ni hittar fler utställningar då hänger jag på.
Kramar Eva