fredag 1 februari 2008

Wilma

I går så tog jag och trimmade Wilma inför utställningen i Mjölby, jag hoppas att det inte var för tidigt. Men jag tänkte att jag skulle vara ute i god tid denna gång, för jag brukar alltid hålla på i sista minuten dan före och då ska de badas och fönas så då blir det alltid lite jobbigt att trimma dem och sent brukar det bli. Så denna gång tänkte jag vara ute i god tid, så nu ska jag bara ta Penny också någon dag snart och sen så är jag klar. Vi tog lite stå kort också men så himla svårt det är att få till allt bra på kort, antingen så blir huvudet för högt eller felvänt eller så står de lite snett eller bakbenen för långt fram eller bak. Det är verkligen en konst att få till bra ståkort tycker i alla fall vi, men några skapliga blev det nog i alla fall.
Vill passa på att berätta lite om denna underbara tjej, när hon var liten så var hon den som utmärkte sig mest i kullen. Hon skällde först, kravlade i väg först, pep mest och gav mest skratt. När vi skulle klippa klorna så skrek hon i högan sky, som tur är så har det ändrats. Vi trodde nog att hon skulle bli helt anorlunda mot vad hon blev, hon är en fruktansvärt mjuk och go hund. Man skulle tro att hon skulle vara feg eftersom hon ser så undergiven ut men tvärt om hon är på och ska leka med alla hundar, hon klättrar och kryper om vart annat för hon skulle aldrig få för sig att mucka med någon. När de andra springer till dörren här hemma och skäller(något som de vet att de inte får göra) då springer hon till mig och sätter sig i knät för hon vill ju inte få skäll. Hon är så underbart juvlig i sitt sätt, men samtidigt en framåt liten tös som fortfarande ger många skratt. Hon älskar att sitta i knät och bara mysa, när man kommer in och hon är blöt så söker hon upp en bra männinska att lägga sig på för att bli lite varm ( och för att blöta ner männinskan) Är så fruktansvärt glad för att vi behöll denna lilla personlighet. Lite bilder från det att hon var liten tills nu det sista ståkortet igår.

1 Vecka

1 Vecka

5 Veckor

6 Veckor

2½ Månad

3½ Mån

3½ Mån

7 Månader

7 Månader

9½ Månad

9½ Månad

9½ Månad

9½ Månad

Inga kommentarer: