onsdag 6 februari 2008

Penny

I dag så har jag äntligen trimmat Penny, det var så tråkigt väder så jag trimmade på eftermiddagen i stället för att gå ut. Så tog vi våran sväng efteråt i stället för då hade det slutat att regna. Eftersom Wilma fick en hel blogg sist så tänkte jag att i dag så var det Pennys tur. Penny hade vi ju inte tänkt behålla först och hon var faktiskt såld, men två dagar innan de skulle hämta henne så var de tvungna att ge återbud. Först så tänkte jag då placera ut henne på foder eftersom vi redan hade bestämt avv vi skulle behålla Wilma och jag var inte inne på att behålla två. Men bara efter ett par dar så hade jag bestämt mig för att hon fick stanna här, dels för att jag tyckte att det verkade som om hon skulle bli så bra. Det har jag inte ångrat, hon är den underbaraste av underbarast. Någon goare, mjukare och rarare får man leta efter, hon är en matte älskare av stora mått. Hon är alltid där jag är, är jag i badkaret så står hon med tassarna på badkarskanten. Om jag stänger dörren om mig så går hon upp på köksbordet och väntar fast hon vet att hon inte får vara där. Hon är som en liten bäbis ibland och ska sitta på höften och man ska bära omkring på henne eller bara sitta så och gosa, då trycker hon huvudet mot mitt och bara sitter still länge. När jag kommer hem från att ha jobbar natt och jag går och lägger mig då kommer hon upp och lägger sig på rygg på min arm och ska bara gosa, jag får inte sluta gosa med henne för då ålar hon sig eller slickar mig i ansiktet, kör med tassen eller biter mig i näsan hon är som en liten levande mjuk nallebjörn. Ute är hon lite av en bulldoser hon ska bara fram och det är väldigt svårt att få stopp på hennes dragande, men om hon är lös så är hon inte långt borta hon är den som ska ha koll på vart matte är hela tiden. Denna lilla goding är mattes stora ögonsten, sätter in lite kort på henne med då hon växer upp och även på dagens ståkort ligger längst ner.


1 Vecka



1 Vecka



5 Veckor



6 Veckor



2½ Månad



2½ Månad



3 Månader



3 Månader


6 Månader
7 Månader
Korten nedan är hon 9½ Månad

Inga kommentarer: