onsdag 20 februari 2008

Viltspår

I morse när jag kom från jobbet, så hämtade jag upp Sandra och hundarna så åkte vi till Ringarum. Där träffade vi Eva och hennes barn och två av hennes hundar en labbe Vilma och en hanoveranare Quinnie, Lars med sin cocker Doris och Angelica som har två labbe tjejer Meya och Minna. Vi träffades för att äntligen komma igån och lägga viltspår igen, tyvärr så var ju inte Gizmo med eftersom de fortfarande löper här hemma. Och givetvis lömde jag kameran, men men kanske får med den nästa gång. Jag la ett öppenklass spår åt Fanny fast mycket kortare och inte natt gammalt då utan för att testa om hon fixade momenten, och hon går ju som en klocka den hunden så himla duktig fixade alla svårigheter utan problem. Nästa gång så blir det ett natt gammalt så får vi se om hon fixar det lika bra. Sen la Sandra raka 100m spår till små tjejerna, de har ju aldrig gått förut. Wilma var väldigt tveksam om det verkligen var det här matte menade att hon skulle göra ( Sandra gick med henne) men hon fixade det till slut och hittade klöven så hon var riktigt duktig. Penny däremot är nog född till detta, hon tog spåret direkt inga tveksamheter hon kom tillbaka två gånger och kollade med mig men gick sen på i god takt rakt på klöven, men när hon gick rakt på den så hoppade hon nog tillbaka en halvmeter hon visste ju inte att eländet skulle sluta med en läskig klöv mitt i skogen lilla plutta så duktig. Så himla kul matte är så stolt över dem allihopa så kul det var, nu ser vi fram emot nästa gång.

Inga kommentarer: