lördag 9 februari 2008

Mjölby

I dag så bar det av till utställning i Mjölby, dagen började med att Tanja och Ebba kom och hämtade oss kl 07,15. Vi hade en hel del att packa in i bilen så det var tur att hon har stor bil, men sen så bytte vi bur också så att alla tre kunde sitta i samma bur, det gick jätte bra. Vad skönt det var att bli hämtad sådär slippa köra själv och sen är det ju alltid roligare ju fler man är. Vi kom väl fram ungefär tjugo i nio så det vart lagom att gå in och packa upp och sen göra iordning Ebba lite som skulle in i valpklass ett. Tanjas tävlingsnerver höll inte riktigt så det blev jag som fick ställa henne, det var inte så lätt men det gick skapligt i alla fall. Hon kom etta med ett HP och blev sen BIM Valp, så grattis till fina lilla Ebba.

Sen blev det att vänta, för det tog ett tag innan det var våran tur, men det gjorde inget för vi pratade och hade det så trevligt så tiden gick jättefort ändå. Så blev det då våran tur Sandra och Wilma var först i våran grupp med nr 98 och Penny och jag hade 102 så det var ett par hundar emellan och det är bra, för de vill till varandra hela tiden. Men det gick bra ändå, tyvärr så föll inte Wilma domaren i smaken hon tyckte hon var för snipig i huvudet så hon fick en tvåa i kvalité. Penny gick det lite bättre för, tyvärr så är hon ju lite larvig så hon började att vika hela kroppen mot mig när jag ställde henne på bordet jag ställde mig då framför henne i stället men då lutade hon sig mot domarn i stället. Men men det gick ju bra ändå och hon fick en etta i kvalité, så då gick vi ju vidare i konkuransen och där blev vi fyra. Hade hon inte varit så fjantig så hade det kanske gått ännu bättre men jag är jätte nöjd med bägge tjejerna. Så här såg de ut innan vi skulle in i ringen visst är de juvliga?
Äntligen var allt klart och vi kunde koppla av med god kycklingsallad som Tanjas man hade gjort, vi var nog alla lite hungriga nu så det smakade jätte gott. efter lite fotgraferande av Ebba och hennes bror Pajas och deras pappa Joker så bar det av hemmåt, var riktigt trött när jag kom hem var skönt att ta det lite lugnt ett tag. Min sambo hade lagat god mat så det slapp jag med, alla korten är tagna av Tanja som var så snäll att skicka dem till mig . Jag vill också passa på att tacka för alla gratulationer för dagens resultat, det värmer.
Har en till nyhet med, i torsdags så började Wilma att löpa. Så på kvällen så var Gizmo redan så intresserad så att han fick åka ut till mina föräldrar så att slipper hinna bli så stressad. Var lite orolig för att de nu skulle avlösa varandra så att det här skulle bli en långragen historia men i dag på utställningen så upptcktes det att Penny också börjat att löpa så det kunde väl inte bli bättre än att de kör precis samtidigt skönt.

Inga kommentarer: