måndag 31 december 2007

Nyårsafton

Först vill vi önska alla våra webbesökare ett riktigt gott nytt år.

Idag så tog min sambo och jag bilen och letade skog igen, vi hittade ett skogsparti inte alls så långt fån oss, enda nackdelen var att vägen gick lite nära. Men vi gick upp på en skogsväg så då gick vi bort från vägen så vi tyckte det var lungt,tills rätt var det var hundarna sprang runt en liten kulle och plötsligt så hör jag ett jaktskall. Upp ur skogen kommer det 3 hjortar men 4 cockrar efter sig i full fart med Gizmo i fronten, har väl aldrig skrikigt så mycket på mina hundar men hjortarna var bara ett par meter ifrån dem och de bara sprang efter ner mot vägen. Det var ju en bra bit till vägen men om de jagar så går det fort, så himla rädd jag blev det var många senarion i huvudet innan jag ser att hundarna faktiskt vänder, de kommer tillbaka så himla duktiga allihopa kom faktiskt till oss fast de hade hjortarna precis framför näsan. Så himla stolt matte blev då Gizmo vände och då följde allihopa med honom, mattes duktiga pojke. Vi kopplade upp allihopa en stund men sen kunde vi släppa dem igen och de höll sig kring oss som vanligt, men det var nog sista gången vi är så nära en stor väg för om det händer något så kan de ju råka riktigt illa ut. Glömde ju ta på dem deras dressar så när vi kom hem var de rejält blöta och frusna så då brukar jag ta på dem deras täcken för de tycker det är så skönt när de fryser. Tog detta kort när de allihopa kröp upp hos husse för att försöka värma sig, visst är de bara för goa mina älsklingar.

Inga kommentarer: