lördag 8 december 2007

Valpbus

Nu är det snart redan andra advent, alltså så är det ju bara två veckor kvar till jul. Har inte julhandlat något ännu, Sandra och Simon vill ha pengar i julklapp så då slipper man ju springa i affärerna. Lite skönt faktiskt samtidigt som julklappsstunden försvinner ju lite, fast några paket blir det nog ändå.

Jag jobbar nu hela helgen, sen är jag ledig en natt och jobbar igen måndag natt. Sen så har jag tagit semester två nätter för då bär det ju av ner till Petra, Lady och valparna. Blir ledig nästan en vecka och det ska bli skönt, behöver en liten andnings paus nu känner jag.

På hundfronten händer det inte så mycket, idag så har det ju regnat hela dan. Men vi var och lämnade Linus hos sin mamma och då fick Penny och Wilma leka med deras Cockervalp Reggi, han är en vitsvart kille på fyra månader från kennel Fansy Paw´s. Det gick så himal bra, de har aldrig träffats förut men de började leka på en gång. De sprang och sprang på deras tomt runt, runt, runt, så himla kul att se dem. Så kommer man hem och bara klär av dem deras overaller och de är rena och någorlunda torra, så himla sköt. Enda nackdelen är att pälsen lätt tovar sig under, så idag har jag haft pälsvård på Penny. Klippt lite klor och rett ut tovor, i morgon så blir det Wilmas tur får se om jag orkar någon mer. Sen så får jag väl bada dem en gång också så de är någorlunda skapliga när vi åker.

Inga kommentarer: