söndag 2 december 2007

1:a Advent

Jag vill börja med att önska alla en trevlig första advent.

Hade tänkt att jag skulle adventspynta i fredags kväll för jag var ledig i fredags, men då ringde telefon och det var mitt jobb. De undrade om jag kunde jobba mella kl 16,00 till 20,00, och jag vet ju hur svårt det är med vikarier så jag ställde upp. Det innebar att när jag kom hem så var det ju Idol, och äntligen åkte rätt människa ut. Så i går kväll när jag kom hem från Stavsjö, blev det att gå upp på vinden och försöka hitta alla julsaker. Sen var det bara att börja kolla ljusstakarna om de lös som de skulle, som tur var så hade jag köpt extraljus innan i år. För förra året så funkade de ju inte såklart när jag skulle sätta upp dem, och inga ljus hade jag hemma då. Man blir ju så besviken när det inte funkar som man tänkt. Men i år så var jag förberedd, så nu är allt uppsatt och alla timers är satta och inkopplade så nu är det bara att njuta av alla fina ljus.

Usch igår så regnade det hela dagen, men vi åkte ut till Stavsjö för att baka lussebullar och pepparkakor. Vi hann gå en promenad i skogen innan det började regna så hårt. Dressarna jag sydde är gudasända, det fastnade inga pinnar och de var inte speciellt blöta när vi kom hem. Så det var det bästa jag gjort, hade ju tänkt att jag skulle fota dem så ni ser vad bra det blev. Men igår så regnade det ju så då ville jag ju inte ta ut kameran. Men det kommer kort så småningom. Sen så bakade vi pepparkakor och lussebullar hela eftermiddagen, det är något som min mamma och jag gör varje år. Förr om åren så har barnen varit med också men de har blivit för stora så de vill inte följa med längre, så mamma och jag fick baka själva men det gick ju lika bra det.

Min sambo Tino jobbar ju på ett uthyrningsföretag, så denna helg så har han varit tomte på babyproffsen. Dit får barnen komma och sitta i tomtens knä och bli fotade, sen så får de 10 kort gratis. Tänkte jag kunde komma dit med mina "barn" och bli fotade med tomten men Tino sa att hundar inte räknades som barn och fick nog inte komma in i affären. Jag undrar vad han menade med det:-) Får väl fixa något här hemma själva sen i stället då, här kommer ett kort på tomten i allafall.

Inga kommentarer: