måndag 13 augusti 2007

4 Månader

Valparna är redan fyra månader, vad fort tiden har gått. Vi vägde dem i går och Wilma väger 7,2 kg och Penny 8,0 kg, bägge två håller på att byta tänder också wilma har tappat fyra i under käken och två i över käken och det har kommit upp nya där också. Penny har tappat två uppe och två nere och också fått nya där, nu får vi se när de tappar resten. Fast de är bra för de är inte så bitiga, Fanny var precis vild när vi fick hem henne hon bet i allt och alla precis hela tiden.
Nu i helgen så har jag badat dem allihopa, nu så tar jag en i taget för annars så blir det för jobbigt. Det var meningen att Sandra skulle bada Wilma också men tiden har inte riktigt räckt till så nu tog jag henne i dag för Sandra sover fortfarande. Jag har också trimmat valparna, eftersom jag ska börja att ställa ut dem så var jag ju tvungen att börja att raka deras öron och hals. Fast det bar mig emot de var ju så fina med sina lurviga öron, men nu är det gjort och de blev jättefina nu också. Ska försöka hinna ta 4 månaderskort på dem idag men vi ska åka till Carina på Upsy Daisy´s för hon ska hjälpa mig och visa hur man trimmar Gizmo på de bitarna som jag är osäker på, så himla snällt att vi får komma. Ska bli roligt att få träffa Gizmos pappa med för han bor ju där. Nu ska jag gå och väcka mina barn så de börjar få någon ordning på dagarna för de börjar ju skolan nästa vecka, det ser de säkert fram emot Simon ska börja i åttan och Sandra som har gått om ett år i tvåan ska börja på Gymnasiet.

Inga kommentarer: