fredag 3 augusti 2007

16 veckors foton.

I dag så har jag bytt Blogg igen för att det var mycket lättare att lägga in foton i denna Blogg. Har plockat över en del av inläggen men inte alla för det tar väldigt lång tid, kommer att plocka över dem vartefter.

Vad fort veckorna går, snart är ju redan semestern slut. Fast lite är det kvar ännu, trodde kanske att det skulle kunna bli lite somma också fast det verkar det inte som.
I går kom Filippa till oss, hon ska vara ett par dagar medans mina föräldrar är ute med båten. Hon klarar inte av att klättra på och av båten längr och hon är ju förstor för att kunna bäras. Så då får hon vara hos oss i stället, hon blir ju aldrig riktigt bra efter sin skada igen så hon får ta det lite lugnt.
I går var vi iväg och köpte matrial till att sy varsin spår sele till små tjejerna med, ska de börja prova så måste de ju ha sele på sig Så igår så hann jag att sy en och den andra tänkte jag att jag skulle sy nu så fort jag har ätit frukost. Den ble riktigt bra faktiskt, ska ta lite kort på dem sen när jag är färdig så ska jag sätta in dem. De är så söta när de har sele på sig mina små godingar. Vi vägd dem igår igen och Penny väger 7,1 kg och Wilma 6,5 kg. Skulle ju vilja att Wilma la på ig lite mera hon är långbent och ranglig just nu men hon kommer väl i fas när hon blir lite äldre.
I morgon så tänkte jag att de skulle få följa med och titta på Cocker utställningen som är i Söderköping, den är ju så nära oss så det blir kul att åka dit. De behöver tränas på att vara bland mycket folk och hundar ensamma utan Mamma och Pappa.

Har fotat lite under dan, valparna är ju 16 veckor idag så vi tog lite enskilda kort på dem. Men Filippa halkade in på ett hörn också.



















1 kommentar:

Unknown sa...

Jisses så fina valparna är! Den lilla röda tiken ska jag kidnappa nästa gång, den andra vågar jag inte för det är väl dotterns? Urgoa båda två!
Tror du det blir torsdag nästa vecka hos Eva? Vi är SÅ laddade! Tar nog bara med en av vovvarna då, den store jagar upp den lille, eftersom han vet var det rör sig om och ÄLSKAR att spåra!!! Vill inte att även den lilla ska bli lika hysterisk!