tisdag 29 april 2008

En solig dag i Ringarum

I morse åkte vi ner till Ringarum igen och träffade vårat spår gäng, vilken underbar dag vi haft. Solen har skinit och det har blåst lite ljumna vindar. Jag la ett spår till Penny bara eftersom min hälsena inte är bra ännu så jag kan inte gå mera för jag får så ont. Men jag la ett anlagsspår till henne för att se om hon orkade hålla ut det. Och det gjorde hon, är jätte duktig. Behöver träna lite på så hon förstår att det är klöven som är slutet bara, idag gick hon bara förbi. Hon är väldigt spår noga stannade lite ibland och vilade. Men det är ju inte så konstigt det var verkligen varmt i skogen och hon har ju aldrig gått ett så långt förut, men det var bara ett par sekunder varje gång sen gick hon igen. Gick jättebra så jag är så nöjd, hon var rejält trött efteråt lilla gumman.
De var lösa och sprang omkring och lekte och badade i nästan tre timmar, så nu sover de gått. Tog ett kort på när de alla tre försöker få plats i samma lilla hundsäng men finns det hjärterum så finns det stjärterum säger de ju.
Tog lite kort på när hundarna badade också, visst ser det skönt ut.
Sen så tog jag kort på tokiga Fanny som måste åla sig i skiten när hon är blöt, det är det bästa hon vet och jag har inte mage att stoppa henne. Man får skicka henne i vattnet igen innan man går hem bara.

Inga kommentarer: