lördag 14 juni 2008

Korthårig hund

Nu var det länge sen igen, men dagarna går så fort ibland. Har väl inte hänt så mycket, men i onsdags var Tanja här med sina hundar. Skulle hjälpa henne att trimma dem inför helgens utställning i Gränna. De kom vid strax efter tio och åkte hem halv tre, satt och trimmade hela tiden i stort sett. Han väl inte riktigt med allt som jag ville men är rätt nöjd ändå, man får ta resten nästa gång i stället. Är lite avis på dem som åkte men när de planerade så visste jag ju inte när jag skulle para Fanny så därför tordes jag inte följa med.

I går så var vi i skogen, men gud vad knott det var. Blev biten på läppen så jag fick värdens fläskläpp, annars så var det jättekönt och gå och strosa lite. Blir ju som vanligt lite pälsvår när man kommer hem då en del av skogen har en benägenhet att följa med hem.


Jag jobbar i helgen, så det blir lungt här hemma. Jobbar min sista natt på torsdag nu sen så har jag fyra veckors semester, ska bli riktigt skönt att vara ledig lite. Blir ju valpar också mitt i semestern så det ser vi ju verkligen fram emot. Tog ett kort på Wilma med så ni ser hur urfälld hon är, ser ut som en korthårig hund just nu. Så det dröjer innan vi kan ställa henne igen tyvärr.
Men hon är ju världens finaste och goaste tjeje ändå, lilla söta vackra Wilma.

Inga kommentarer: