lördag 24 maj 2008

Hässleholm


Nu äntligen känner jag att jag orkar sätta mig ner och skriva om våran helg i Hässleholm och veckan därefter.

Helgen började ju i fredags, men att vi skulle mötas på perrongen här i norrköping. Tanja och Ebba hade tagit tåget från Katrineholm och fick byta tåg här, tåget skulle gå 11,35 härifrån. Vid halv ungefär när vi hade gått och ställt oss där tåget skulle stanna, så kom det ett meddelande att tåget var försenat pga en olycka och att det inte skulle komma in förrens runt halv två. Blev inte så glada då kan jag ju säga, det var nämligen inget vidare väder utan småregnade.

Min så tillslut så kom vi då iväg nästan två timmar försenade, när ungefär halva resan var gjord så började jag känna mig konstig i halsen. När vi gick på tåget mellan Hässleholm och Tyringe så kände jag mig jättekonstig och när vi kom till Petra så hade jag feber. Så min helg har bestått i att proppa i mig tabletter och sovit för att ens funka de stunderna som vi gjorde något. Hade så ont i halsen så jag knappt kunde prata, men förutom det så var det en jättetrevlig helg. När jag orkade vara med. På fredag kvällen så kom ju även Marie ner med Hugo och Pondus och hon hade ju bil med sig, så när hon kom packade vi in oss i bilen och åkte ut till skogen en stund så att hundarna fick springa av sig lite.



Sen när vi kom hem till Petra igen så bjöd hon på jättegod Tacos, var riktigt hungriga då allihopa tror jag. Blev lite förfriskningar mer eller minde en del av oss lite mer än andra, Tanja hade med sig ansiktsmask som vi kladdade på oss allihopa. En riktigt trevlig tjejkväll som inte slutade förrens klockan var över halv två tror jag.




På lördagsförmiddan så bar det iväg för att hälsa på carina och hennes små ljuvliga valpar, Maria var även där med sina tre hundar Wiggo, Mio och nytillskottet Eros. En ljuvligt söt och godmogen valp han traskade omkring där med alla de andra hundarna som om han aldrig gjort annat.



Carina bjöd på en jättegod cheescake, var himla trevligt att få sitta i ders fina trädgård och bara prata hund ett tag. Tack så jätte mycket Carina för att vi fick komma.

Eftersom Petra hade fyllt år så skulle vi sen ner till Hovdala där hennes bror och familj skulle sluta upp och vi skulle grilla korv med potatissallad, Maria och hennes hundar följde också med. Tyvärr så hann vi inte mer än dit så var jag så dålig att Marie och Petra fick skjutsa hem mig, jag stupade i säng och sov i nästan fem timmar. Orkade sen vara med lite på kvällen men Petra fick hjälpa mig att bada Penny och de turades om allihopa att ta med henne ut, Tack snälla ni allihopa som hjälpte mig så mycket när jag inte orkade själv. Vi hjälptes åt att snygga till hundarna, och jag trimmade Ebba så gott jag orkade. Tackar min lyckliga stjärna för att jag hade trimmat Penny innan vi åkte.

På söndagen så mådde jag lite bättre så men tabletthjälp så funkade dagen rätt så bra, vi packade ju ihop och åkte till Hässleholmsutställningen. Var strålande solsken men lite kyligt, Maria kom och mötte oss när vi kom fram hon hade Mio med sig. Är så himla glad för att hon kom dit vi han verkligen prata och umgås nästan hela dan, då det blev så snöppligt på lördagen. Hon hjälpte Marie att ställa Hugo också då Marie skulle vara inne med Pondus samtidigt i andra ringen. Den som det gick bäst för var just Pondus han blev tvåa i Juniorklassen med ett CK men blev sen oplacerad i bästa hane. Penny fick en slät etta men är väldigt nöjd med henne hon skötte sig jättefint, och det var hård konkurans 16 st i klassen tror jag.

Vi träffade även Mia från Marenhills Kennel och hennes dotter om var så snäll att fota alla de hundar som ville, väntar spänt på att få se resultaten av dessa kort.

När så dagen var slut och vi kom hem till Petra igen var både vi och hundarna regält trötta, Marie stannade en liten stund sen packde hon och hundarna in sig i bilen och åkte hemåt. Men Tanja och jag skulle ju vara kvar tills på måndagen.

På morgonen den sista dagen så gick vi ut en härlig promenad med Petras mammaoch hennes hundar bla Pennys halvsyster Chanel.



Vi var ute ett par timmar och hundarna hade det så skönt, en hel del fotande blev det förstås. Då Tanja har ju en så fin kamera, nästan alla bilderna som är tagna har Tanja tagit och skickat till mig Tack så jätte mycket Tanja. Sen bar det av hem till Petra för en snabb lunch innan tåget bar av hemmåt igen kl 14,23. Tack Petra för din gästfrihet, för att vi fick komma och bo hemma hos er allihopa.

Inga kommentarer: