söndag 27 januari 2008

Skogstur i snön

I morse en halvtimme innan jag skulle åka hem från jobbet så började det att snöa, det var som om himlen öppnade sig det fullkomligt vräkte ner stora vita flingor. Så när jag vaknade så sken solen och det var lite snö på backen det var så fint, jag packade in hundarna i bilen så åkte vi till en skog förbi Ljunga. Det var en jätte fin skog och solen sken in mellan träden, där gick vi och strosa i över en timme. Hundarna blir ju så lyckliga, idag hade jag med mig kameran. Men det är ju inte lätt att försöka få några kort på fyra virvelvindar, blev en hel del rumpor och lite halv suddiga kort men jag sätter in dem här i alla fall. Tyvärr så var ju matte så lat att jag orkade inte klä på dem innan vi åkte så det fick jag ångra flera gånger om när vi kom hem, det var bara att ställa dem i duschen och duscha bort all snö och pinnar som satt fast på dem alla fyra. Men men vad gör man inte för sina älsklingar.


Vackra Fanny


Yrvädret Penny som knappt är still en sekund för att fastna på kort.


Wilma


Lilla Wilma igen


Wilma i full fart.


Ah tänkte jag äntligen är hon still , tar ett kort och upptäcker sen varför.... Hon kissar.

Pappa dotter bus.


Fanny älskar att ligga så här i snön och svalka magen.


Här luktar det något gott.


Stiligaste pojken.


Hela högen på ett kort.....

Wilma igen

Så här blev många kort.

Fast några sådana här också, två vackra systrar.

1 kommentar:

Betongglädje sa...

Hej!
Skönt ni verkar ha haft!
Vi var ute på jakt igår igen, i solsken förstås!
Jag känner igen det där med att ha svårt att fota yrväder! Fast jag har ju bara ett objekt förstås! Men det är tillräckligt emellanåt när foto skall tas!
KRAM CAMILA