tisdag 22 januari 2008

Hundsäng

I dag så är jag äntligen ledig, jag har jobbat hela helgen och så är jag lite förkyld så jag känner mig rätt så trött. Men idag så var det så skönt ute det var lite fruset i marken så vi gick en timmes promenad redan kl 8,00 i morse, när vi hade gått en stund så började det snöa stora fina flingor det var så himla mysigt. Tyvärr så lyckades både Wilma och Gizmo springa in snår där det var fullt med tistlar så vi fick kamma ut åtskilliga sådana när vi kom hem. Men nu ligger de och sover och sen brukar vi ju åka bort till hundgården på eftermiddagen och träffa alla våra hundkompisar, de älskar att vara där och leka med alla hundar.

I fredags så var jag iväg till Strömma och köpte stuvtyg igen, jag hade fått en ide i huvudet och då måste jag göra det. I vårat sovrum så har vi haft två olika hundsängar och två fällar på golvet för att hundarna ska sova i på nätterna (fast de sover mest i våran säng). Men så kom jag på att jag hade en gammal madrass på vinden som hade börjat att gå sönder, så Sandra fick gå upp och hämta den så klippte vi den i lagom bitar och sen klistrade vi ihop den med limpistolen sydde ett överdrag till den så tillslut var det en säng på 120x110cm som precis fyllde gluggen på golvet i sovrummet. Höll på med detta i två dagar innan det blev klart men det var det värt det blev så himla bra kanske inte världens snyggaste men funktionellt super. Hundarna gillar verkligen sin nya sovplats så jag är jättenöjd, Gizmo går tillock med in och lägger sig i den när vi andra är här ute och det brukar inte han göra så det är ett gott betyg. Ett litet kort på dem i sin nya säng blev det idag.

2 kommentarer:

Betongglädje sa...

Himla mysigt de fick vovvarna, spelar väl ingen roll om det inte är supersnyggt huvudsaken är att det är praktiskt och att hundarna gillar bädden, det är betyg som heter duga anser Kina och jag! Men vi tycker att den ser både fin och go ut :) :) KRAM!

Anonym sa...

Vilken mysig säng, det syns att de gillar den!