fredag 31 oktober 2008

Asta

I går fick jag ett så roligt brev från Astas familj, de är så nöjda med henne och allt går bra. Hon är en gospropp av stora mått, och har börjat att tappa tänder. Det har även Agnes gjort föresten, fyra eller fem stycken har nog lossnat både uppe och nere. Det har även börjat att komma upp några nya. Asta vägde nu 6,9kg så hon är mindre än Agnes fortfarande som har gått upp till 7,8kg i onsdags.

I onsdags var vi och hämtade Gizmo också för nu har ju Wilma löpt klart, som de flesta nog har sett så planerar vi att para Penny vid nästa löp. Hade inte tänkt att göra det då jag trodde hon skulle löpa för tidigt, och jag inte vill ta henne när hon är så ung. Men som det ser ut nu så skjuter hon ju på löpet och än så länge finns det inga tecken på att hon skulle börja, så då får hon ju inte valpar förrens nästa år och då är hon ju snart två. Hon kanske är såm som löper en gång om året, så då blir det inte förrens i feb någon gång. Men vi får se, ju längre hon skjuter på det ju bättre. Så som det verkar så är det Fanny på tur nu att börja löpa, någon gång i slutet på nov.

Sen så ska Sandra och jag åka ner med Penny, Wilma och Agnes till Maria i Älmhult nästa fredag, vi ska bo hos dem hela helgen då vi ska ställa först allihopa i Åstorp. Sen bara Agnes på Malmö valp, ska bli spännande att ställa henne på sina debut utställningar.

Sätter in korten på Asta som jag fick också, visst är hon fin. Mycket mera päls än Agnes. Lägger även in dem i hennes egna sida den kan ni se HÄR.



Inga kommentarer: