fredag 5 januari 2007

Viltspår

I dag så blev det då äntligen av, har väl tröttnat på att vänta på att det ska bli något viltspår med några andra. Så nu åkte vi och köpte blod på Ica Kvantum det kostade bara 18 kr för en halvliter så det var ju helt okey, sen köpte vi en tvättlina med eftersom vi inte köpt någon spårlina ännu. Den funkade faktiskt väldigt bra så den ska jag nog ha kvar, den gled ju väldigt fint mellan kvistar och snår. Sen åkte vi ut till skogen, jag och min sambo, vi la två lika lång spår på ca 200 meter eftersom det var ett tag sen ville jag inte lägga längre. När vi hade lagt spåren så tog vi och åkte bort en bit och tog en promenad på ca en timme innan vi åkte tillbaka och gick spåren. Det som skilde spåren åt var att på Gizmos la jag en vinkel, Ha vilken baggis han fullkomligt flyger fram matte har full upp med att följa med. Han hittade klöven klockrent att det var en vinkel bekom honom inte alls så nästa gång ska vi nog lägga längre spår och med flera vinklar för det klarar han. Han blev så stolt när han hittade den och bar faktiskt klöven en bit tillbaka mot bilen. Fannys spår la vi rakt in bara men hon tog det utan problem hon med mycket snabbare än förra gången inte alls lika osäker på vad hon skulle göra. Det enda problemet var när hon kom fram till klöven tog det en stund innan hon hittade den, hon virrade omkring en stund och letade men till slut tog hon den, hon tar den inte i munnen men hon morrar inte heller längre, så duktig tjej.

Inga kommentarer: