onsdag 10 januari 2007

Filippa

I dag så tog vi bilen och åkte ut till mina föräldrar i Stavsjö, vi skulle hämta Filippa hon ska nämligen bo hos oss i två veckor nu för mina föräldrar ska åka till thailand. När vi ändå skulle åka ut dit så passade jag på att lägga två viltspår till hundarna, Fannys la jag med en vinkel och ca 250-300 meter långt. Gizmos gjorde jag lite svårare där la jag fyra vinklar och ca 350-400 meter. Sen åkte vi hem till huset igen och tog en timmes promenad med hundarna. Passade också på att ta en fika och låna deras fotoskrivare för våran har torkat ihop, jag skrev ut korten på fotopapper på hundarna när de var hos fotografen tänkte jag skulle rama i dessa. Det blev väldigt bra syns inte att det är utskrivet med en vanlig skrivare utan ser ut som ett vanligt foto. Efter 2½ timme så åkte vi tillbaka och tog spåren, hundarna blir precis galna i bilen de vet vad som ska hända. De älskar detta, även denna gång så tog bägge spåren utan bekymmer Fanny har lite svårt att stanna och markera klöven hon vill gärna fortsätta på våra fotspår i stället men hon hittade den snabbare denna gång så träning ger färdighet. Gizmo har inga bekymmer, bekom honom inte alls att det var så långt och så många vinklar han gick hela spåret snabbt och enkelt och rakt på klöven och markera, duktig pojke.
Nu när vi kom hem så har jag badat Filippa för det måste jag göra varje gång hon kommer för mina föräldrar har katt och min son Simon tål inte katter och Filippa får med sig katthår i sin tjocka päls, så då känner Simon av katterna men om jag badar henne går det bra. Ska trimma henne lite nu med när hon är här jag brukar passa på då när jag har henne ett tag för det är ju inte som att trimma en liten cocker precis. Sen så brukar det inte vara gjort på ett tag när hon kommer så det är en del att borsta och klippa, men det är så kul sen när hon är klar blir som en ny hund.

Inga kommentarer: