fredag 19 januari 2007

Höftledsröngen

Nu har det äntligen blivit gjort, i morse kl 8.15 lämnade jag hundarna på smådjurskliniken för att höftledsröntga dem. Tyvärr så har dom den policyn att man får lämna sina hundar där när man ska röntga dem, då jag egentligen är helt emot det så tänkte jag inte göra det hos dem. Men då de var billigast så fick jag tänka om. Det var sen meningen att jag skulle hämta dem kl 13.00, men vid 10.25 så ringde de och sa att de var klara och Gizmo var så ledsen, så även fast Fanny fortfarande var lite trött så fick jag hämta dem. När jag kom dit så hörde jag min lilla prins ända ut till receptionen. De gick och hämtade dem så fört jag kom dit, han skrek på vägen till mig sen hälsade han sen skulle han därifrån, han slet och skrek han skulle UT, där skulle han inte vara kvar längre. När vi kom till bilen och han hade hoppat in så tittade han förebrående på mig, matte hade vid det här laget en stor klump i halsen. Men när vi kom hem så hade han förlåtit mig, då de fortfarande var trötta så tog jag bägge hundarna lyfte upp dem i sängen och bara höll om dem. Mina små änglar matte älskar dem så mycket, de somnade bums på min arm. När vi nästa gång vaknade så var det full rulle igen och vi gick bort till hundgården och lekte i två timmar, då märktes inget av deras trötthet längre. Skönt att ha sina vanliga hundar tillbaka igen, nu är det bara att vänta på resultatet av plåtarna men veterinärs assistenten sa att de inte hade sett något konstigt så vi får väl hoppas att allt är bra.

Inga kommentarer: