tisdag 28 november 2006

Ledsen

I dag så vaknade jag tidigt för jag har legat och grubblat i natt och känner mig lite ledsen, på hur folk reagerar på en utställning. Jag vet inte varför det blir en sån hätsk stämning efter domarens resultat. Vad jag reagerar så starkt på är att folk inte kan glädjas åt dem som det går bra för utan i stället ifrågasätter hur det kunde gå bättre för den hunden än deras egen. Varför nedvärderar man andras hundar så dant? Jag tycker att när man ställer ut sin hund för en domare, så på något sätt så redan när man anmäler sig så är man medveten om att domare dömer olika, och att man väljer att bli bedömd av just denna domare. Då kanske man får acceptera hur denna domare dömer i stället för att klanka ner på andras hundar. Då tycker jag att det inte längre är något trevligt utan det blir en väldigt otrevlig stämning. Så tråkigt vi som gör detta för att komma ut och träffa lite folk, för att göra något med sina hundar och för att ha trevligt. Den känslan börjar försvinna mer och mer ju fler dagar det går. Jag förstår att man kan bli besviken, men skyll inte detta på andras hundar. Och sluta inte glädjas åt andras resultat.

Inga kommentarer: