tisdag 12 augusti 2008

Trimning och fotning

I lördags så bestämde jag mig för att bada Gizmo så att jag kunde trimma honom inför utställningen nästa helg, är så skönt att få det gjort i god tid så man slipper att stressa. Blev rätt nöjd faktiskt, tog lite stå kort ute innan han vart trimmad och sen efter på kvällen. Tyvärr så blev de väl sådär men sätter in dem ändå, i söndags när Tanja var är så tog hon däremot några kort som blev jättefina.


Idag så åkte jag ner till Ringarum med Penny och Wilma för att träffa Eva och Angelica med deras hundar, tyvärr så glömde jag ju kameran hemma men hundarna lekte och stojade i en och en halv timme, sen såg jag hur Wilma började att skaka på huvudet. Förstod inte varför men när vi sen gick mot bilarna var hon så konstig, trodde hon skulle spy först. Men sen tittade jag då hade hon blivit biten av antagligen en geting i ena läppen, tror att gadden satt kvar för jag fick bort något konstigt. Som tur var så svullnade hon bara upp på läppen så det påverkade inte andningen, men man blir ju lite orolig. Älskade lilla söta Wilma.

Inga kommentarer: