onsdag 21 november 2007

Vardag

Onsdag morgon, det är fortfarande mörkt ute och kl är halv åtta. Längtar tills man får sätta upp sina ljusstakar så att det blir lite mysigt inne i mörkret. Usch va det var länge sen jag skrev här, men det har inte hänt något särskilt. Har suttit och sytt mycket till hundarna, och då flyger timmarna iväg. Har sytt Fleesdressar åt dem, för att komma åt problemet med snö. Och även mot skitiga och blöta hundar, de fryser ju så dant när de blir blöta. Men igår när vi var ute och de hade sina dressar på sig så var det första gången på länge som de faktiskt inte frös, de var så nöjda med sina dressar. De blev faktiskt bra jag är jätte nöjd med dem. Så i går kväll så började jag att sy på reflexvästar, jag blev färdig med en och den blev också skaplig. Är ju så himla mörkt ute nu och hundarna syns ju inte, tycker att det är lite otäckt.

I måndags kväll så fick jag tillbaka min bil också, den har ju varit på lagning. De har svetsat ihop avgassytemet igen så nu är den tyst och fin igen, skönt att få tillbaka sin egen bil igen var så jobbigt att ha hundarna i baksätet i Tinos bil.
Idag så blir det fullt upp, först så ska jag på möte på Sandras skola kl 10,00. Sen så har vi konferans på jobbet kl 13,00-16,00 så innan den börjar måste ja vara ute med hundarna ett par timmar. När jag kommer hem så är det bara att slänga i sig lite mat för kl 18,00 är det kurs med Gizmo igen. Så därifrån är jag väl hemma runt kl 20,00 då ska jag inte göra någonting mer än slappa framför tvn er redan fram emot det.
Pratade med Petra igår igen, och alla valparna växer och frodas som de ska, däremot så har Petra svårt att sova när hon kommer hem och har jobbat natt. Det förstår jag, det är ju inga tysta krabater precis. Sa åt henne att hon skulle skaffa öronproppar för det blir ju aldeles för jobbigt om hon inte får sova, så det skulle hon nog göra. Har köpt biljetter till tåget för att åka ner och hälsa på henne, vill ju så gärna se valparna igen. Så den 12 Dec kl 08,38 åker Sandra och jag med hundarna tåg till Tyringe, det ska bli spännande för det har vi aldrig gjort förut. Så nu längtar vi på att få komma iväg. Nähä dags att göra iordning sig för dagens bravader, hoppas att jag inte är lika dålig på att uppdatera denna gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi vill se vad du har sytt, reflexvästar och fleece dressar! ;)