onsdag 14 november 2007

Snö och bilhaveri.

I dag så har jag varit ute hos mina föräldrar i Stavsjö, vi gick som vanligt en promenad i skogen. Här hemma så har vi ingen snö men när jag kom ut dit så var det full med snö överallt, vilket innebar att hundarna såg ut som snöbollar innan vi kom tillbaka hem igen. Fick ta och ställa dem i duschen när vi kom tillbaka till huset, detta är ju tyvärr bara början. Tog nästan fem minuter att tina upp alla snö på var och en av hundarna. Ändå så hade jag täcken på dem, undrar hur de hade sett ut om jag inte haft det. När vi sen åkte hem därifrån och kom intill stan igen så heltplötsligt så började det att dåna om bilen, avgassystemet hade gått av. Och främre delen släpade i backen, så jag kunde inte åka hem. Var tvungen att ringa efter min sambo Tino som var på väg hem från jobbet och en timmes bilfärd bort, så det blev bara till att sitta i bilen och vänta. Fy sjutton vad kallt det blev innan han kom, sen åkte vi hem med hunarna så de fick sin kvällsmat. Innan vi åkte tillbaka för att försöka hänga upp avgassystemet lite så jag kund köra hem bilen, trodde jag skulle bli döv innan jag kom hem. Det gjorde rejält ont i öronen kan jag säga, så nu får vi se hur lång tid det tar innan vi kan fixa till det. Som tur var har Tino flera bilar så jag kan låna en att åka till jobbet i morgon.

I går så fick jag lite kort som Angelica som har Eddie tog när vi var nere i Åstorp, de var så fina så jag måste sätta ut dem här så ni får se.


Inga kommentarer: