fredag 29 december 2006

Gizmos Vaccination

I går så började dagen med att åka till veterinären det var dags för Gizmos ett års spruta, lille pipjönsen skrek till och tittade förnärmat på veterinären precis som: vad gör du? Det där gjorde faktiskt ont! Min lille kille han är bara för go. Så då passade vi på att väga dom igen när vi var där Gizmo väger 15.8 kg och Fanny har tyvärr gått ner igen till 9,2 kg hon som skulle gå upp i stället men det är inte så lätt när hon inte äter min lilla loppa.
När vi åkte därifrån så åkte vi ut till Jursla igen för en skön skogspromenad vi gick våran nyfunna sväng fast denna gång åt andra hållet, på vägen hem så stannade vi till i djuraffären och köpte balsamspray och rinsebalsam för att se om vi kan få bukt med pinnaripälsen problemet.
Väl hemma igen så satte jag mig och ringde runt till olika veterinärer igen för att se hur priserna låg till på höftleds röntgen och ögonlysning, och där kan man tjäna pengar på att ringa runt. Genom att vi röntgar dom på Smådjurskliniken och ögonlyser dom på Valla Djursjukhus så tjänar vi 655 kr per hund. Det är rätt så mycket pengar som man kan göra roligare saker för.
I dag så har vi varit och köpt en beg hundbur, Tino min sambo hittade den på Blocket i går. Jag har letat jätte mycket efter en beg hundbur som är 92 cm lång men de jag har hittat har varit både dyra och sen så långt bort att de då hade fått skicka den och då kostar ju det med pengar. Nu hade vi sån tur att denna var här i stan och vi fick den för 450 kr. Den är nästan aldrig använd utan har stått i en verkstad hela tiden hopfälld, det är den svarta modellen som jag ville ha också för jag tycker de är snyggast. Vi har som sagt var letat rätt så länge nu för jag tror vi måste ha en bur om vi ska kunna ha bägge hundarna hemma när Fanny löper åtminstånde största delen.
När vi hade hämtat buren så åkte vi mot Söderköping igen och åkte in på en annan liten väg där, vi såg denna väg förra gången vi åkte men då var det en annan bil där med en hund. Men idag var det ledigt så vi gick denna väg den gick rakt in i skogen, det blev en timmes promenad i mysig skogsterräng även denna gång lyckades vi gå runt så vi kom tillbaka till bilen utan att behöva vända, det tog nästan exakt en timme att gå runt. Jag blir så glad för nu börjar vi hitta entimmes promenader i skogen på lite olika ställen för det är inte roligt att alltid gå samma ställe.

Inga kommentarer: