söndag 22 oktober 2006

Tuggummi

Fasa i morse när Sandra satt och kelade med Fanny så upptäckte hon tuggummi i pälsen på henne. På både örat och på fanan på ena frambenet, fick lite panik vill ju inte klippa på örat. På benet hade det nog inte synts men på örat var det rätt så mycket på framsidan av örat så det hade inte gått att dölja om jag varit tvungen att klippa. Sen kom jag ihåg ett tips jag fått av en av killarna som brukar vara i hundgården att det går att ta bort tuggummi ur hår med jordnötssmör. Jag var väldigt skeptisk men jag skickade Tino bort till affären att köpa jordnötssmör, jag tänkt det skadar ju inte att prova. Döm om min förvåning när jag masserade in en klick av smöret så gick det sakta reda ur tuggummit, tog inte alls lång tid så var tuggummit väck och pälsen intakt, var bara att tvätta ur fettet som blev av smöret så var det klart. TACK så mycket för det bra tipset. Så nu har jag en lite cocker tjej som är tuggummifri och inga fula klippmäken. Vem vet det kanske fungerar i väldigt svåra tovor med? Kanske värt att prova.
Söndag morgon i dag tyckte väl hundarna att vi inte skulle ha sovmorgon, Gizmo väcker oss som vanligt runt kl 07.00 då håller nämligen han på att svälta ihjäl. Vi gick ut en sväng och de fick mat, sen tyckte matte att hon kunde få sova en stund till eftersom det blev lite sent i går. Men det tyckte nog inte hundarna för ca två gånger i timmen har vi fått säga åt dem att sluta upp med att sitta vid sängkanten och gnälla och vifta på svansen så det dunkar i allt som kommer i vägen. Kl 10.00 gav vi upp vem tror ni gick och la sig då, HUNDARNA, nu är ju matte och husse uppe då kan ju dom sova. Vilka härliga små liv dom är våra hundar kan inte göra annat än skratta åt dom. Nu ska vi snart gå ut i det härliga höstvädret, äntligen skiner solen igen efter ett par dagar i riktigt regnrusk.

Inga kommentarer: