lördag 21 oktober 2006

Höstpromenad

Vi har precis kommit hem efter en timmes promenad, det är inte klok vad fort det har gått nu helt plötsligt är det mörkt redan kl 18.00 på kvällen. Alla träden har blivit gula och det är fullt med löv på backen överallt. Tyckte det inte var mer än en vecka sen då allt fortfarande var grönt, hösten har verkligen kommit med stormsteg. Det dröjer väl inte länge till innan det kommer snö.
I går var en hektisk dag, först var vi och hämtade Maria och Nova och sen Fatima och Vincent. Vi hade bestämt att vi skulle åka ut till mina föräldrar i Stavsjö. Så trots regnet så åkte vi, det blev en underbar skogspromenad på ca en timme med fyra cockrar och mina föräldrars Newfoundland Filippa. Hundarna bryr sig ju inte om regnet så de sprang och busade hela tiden, när vi kom tillbaka till huset så fikade vi med min pappa, det blev lite oroligt inne men i det stora hela så funkade dagen bra fast det var så många hundar. Tyvärr så fick jag inte med mig kameran men Fatima filmade en snutt den kan ni se på hennes hemsida: http://www.lordvincent.se/ och går in på bilder.
När jag så hade skjutsat hem Maria och Fatima så åkte jag och hämtade Sandra, sen bar det av mot Åby där vi skulle hälsa på min kompis Helene och hennes familj. Vi satt på hennes ny inglasade balkong och fikade och snackade skit, medan hundarna låg som små bollar och sov bredvid mig i korg soffan, de var trötta efter skogens strapatser.
Vi åkte sen och skulle handla men vi var ju hungriga som vargar så det blev en avstickare till Mc donald´s innan vi handlade. Så klockan blev sju innan vi kom hem, då var vi helt sluta efter en lång dag. Så dagen slutade framför tv och Idol.

Inga kommentarer: