torsdag 13 december 2007

På besök i Tyringe

Först vill jag önska alla en trevlig Lucia, och tacka för alla gratulationer i min gästbok.
I går så åkte Sandra och jag ner för att hälsa på Petra och valparn nere i Tyringe, vi tog tåget kl 08,38 och var nere vid halv tolv. Det var ju hemskt smidigt att åka tåg, fast jag var glad att vi bara tog med oss Penny och Wilma för det fanns ju inte så mycket plats att ha hundar på. Vi hade med oss varsin filt åt dem så på vägen hem kunde de ju sitt på varsitt säte men på vägen ner fick vi lägga filten på bordet framför oss så de fick sitta där men det gick ju det med. Petra kom och mötte oss vid tåget och sen så gick vi hem till henne och tittade på valparna och lämnade ifrån oss packningen. Penny och Wilma tyckde dessa små varelser först var väldigt otäcka me sen idag så släppte det och de började faktiskt att leka med dem lite. Sen så kl ett så kom Maria med Mio och Carina med Tindra och Teddy, även Petras mamma var med så gick vi till skogs. Vi gick en härlig promenad med många skratt då vi försökte balansera oss över lerdiken, Wilma (som hade sin overall på sig) tyckte att hon behövde ett lerbad så det var bara att ta av henne dressen för den var dyngsur och lerig. Men lika glad var hon för det, det sprang omkring fem cockrar och en havanese och de brydde sig inte så mycket om lera och vattepölar.

Här är hela gänget samlat.

Carina och Maria

Marias fina nytillskott Mio.

Sen så gick vi hem till Carina och hon bjöd på fika, som vanligt så pratades det mycket och var mycket trevlig. Är alltid lika kul att åka ner och träffa dessa underbara människor, man blir alltid lika varmt välkommen. Och det är alltid lika trevligt att ses, synd bara att det är så långt så att man inte kan ses oftare.
Maria följde sen med hem för att titta på valparna igen, dessa små ljuvliga varelser. Jag förälskade mig i dem allihop, så himla pigga och glada. Skulle kunna ta med dem hem allihopa, speciellt lilla chanel var så himla go hon lekte med Penny och Wilma och bara var så glad, svansen den gick hela tiden. Här kommer en liten film så får ni se.


Maria hemma hos Petra.

Sen så bjöds det på god mat och efterrätt, det är vi verkligen inte borskämda med så det var lite speciellt. Vi pratade hund och gosade med valpar, resten av kvällen innan vi kom i säng vid halv ett. Idag så började vi dagen kl 07,00 (eller jag och Petra) Sandra sov till kl elva, men det gjorde inget. Efter frukost så gick vi en sväng, innan vi började fota hundar. Jag hjälpte Petra att fota veckobilder, och sen fotade vi dem på alla möjliga och omöjliga sätt. Sen så fikade vi och sen var det bara att pcka ihop och gå till tåget som gick kl 14,23.Vi har verkligen haft det underbart trevligt, Petra är så himla gästvänlig och jag känner mig verkligen hemma där trots att vi bara varit där två gånger. Nu börjar vi att planera inför hennes hitresa i mars, den ser vi verkligen fram emot.
Lady med sina valpar.

Penny, Lady och Wilma

Penny, Lady och Wilma.


Zita, Penny, Lady och Wilma.

Wilma och Anais-Anais

Penny, Kenzo, Hugo, Aanis, Chanel och Wilma.

Inga kommentarer: