söndag 18 januari 2009

Utställningstält

Har ju länge funderat på om jag ska köpa ett utställningstält, inte för att vi är på så jätte mycket utställningar utan för att när vi är det så har det antingen varit så varmt att man knappt stått ut eller annars så har det regnat och det är ju inte roligare det precis när man har hållt på med sina hundar för att hålla dem fina så blir de sen blöta.
Men har skjutit lite på det för det är så mycket annat som går före, så i förrgår så ringde min sambos kompis och undrade om jag vill ha ett utställningstält. Han hade ärft det efter sin bror och hade ingen nytta av det, så Sandra och hennes kompis gick ner till hans garage och hämtade det. Kl elva på kvällen så satte vi hop det i vårat vardagsrum, inte det allra lättaste kan jag ju säga. Fick hålla på ett tag innan vi fick alla pinnarna att stämma, men tillslut så stog det där. Fattades ett snöre och tältpinnarna neri men de går ju att fixa, blev så himla glad nu behöver jag ju inte köpa något.

Sen så fick jag bra nyheter i veckan fån Antons matte att operationen gått bra över förväntan, och att han snart kommer att bli helt återställnd igen. Så det känns bra, är oroligt när man får höra att de inte mår bra av en eller annan orsak.

Annars så går dagarna sin gilla gång, är skönt nu när det är kallt ute så man slipper dessa skitiga och blöta hundar. Fast idag blåste det så kallt att vi knappt kunde vara ute, vi var som isbitar då vi kom hem. Hoppas att det slutar att blåsa för då är det så skönt när det är fruset på marken.

Gizmo är föresten helt återställd i sitt ben, han små haltade sen bara i två dar sen var det borta. Så nu är han som vanligt igen, antagligen hade han väl stäckt sig eller nått.

Inga kommentarer: