torsdag 15 maj 2008

Min Kamera är borta!!

Nu var det länge sen jag skrev något här, inte för att det inte har hänt saker. Men har inte riktigt haft lust, kan väl vara så ibland.
Förra lördagen så tog Tino och jag en promenad på ca två timmar i värmen, blev nog lite chockade av att det var så varmt. Hade nog inte förstått att det kunde bli så varmt på en gång så vi knatade i väg mitt å dan utan vare sig vatten till oss eller hundarn. Så det resulterade i att när vi kom förbis Mcdonalds fick Tino gå in och hämta vatten till hundarna, och sen igen när vi gick förbi OKQ8. Så hundarna klarade sig det var värre med oss men det gick bra, var ju en underbar dag. På söndagen så packade vi in oss i bilen och åkte ut till St Annas skärgård och fiskade strömming, Tino hade åkt ut tidigare så när han åkte med oss hem hade han med sig 25 kg strömming. Som vi var tvungna att dela ut(äter nämligen inte strömming) Tinos mamma tog väl 10kg och mina föräldrar tog resten. Passade rätt så bra då när mamma kom in och hämtade den att hon tog med sig Gizmo hem, det var så skönt att se han igen. Tyckte nog alla utom Fanny gud vad sur hon var, han fick inte ens titta på henne så morrade hon. Men nu börjar den värsta tjurigheten att ha lagt sig.

I måndags så åkte vi och la Viltspår igen, jag la ett fullspår åt Penny och Sandra ett kortare åt Wilma. Gick jättebra, är så nöjd med henne. Även Wilma fixade sitt spår gallant så det var kul, det som var mindre kul var att jag tog med mig kameran ut i spåret när jag gick med Penny för att fota lite när hon gick och när hon hittade klöven. Sen la jag ner den i fickan och efter det så minns jag inte om jag sett den igen eller om jag tappade den på väen tillbaka till bilen, saknade den inte heller förrens i dag och det har ju regnat och jag kommer inte åka ner dit förrens i slutet på nästa vecka så då är den nog förstöd om den ligger i skogen. Så jag är lite ledsen för även om det inte var världens bästa kamera så tog den kort i alla fall och blev en del kapliga kort med den, nu har jag ju ingen.

På kvällen sen så var Penny och jag på ringträning, det var cockerklubben som anordnade efter det att jag och Tanja frågat Jill om hon inte hade lust att hålla i något. Hon är nämligen jätteduktig på att ställa och ge tips och råd, var en väldigt givande kväll. Jätte nyttigt för Penny som verkligen behöver detta då hon är lite larvig min lilla skrutta.

I dag så har vi varit borta en sväng i hundgården på morgonen, idag så hade de klippt gräsmattan när vi kom dit. Luktade så gott, var ju lite blött i gräset med efter att det regnat i natt. Så det slutade med att jag hade gröna hundar fulla med nyklippt gräs i hela pälsarna med mig hem, så det blev till att stoppa dem i badkaret alla fyra. Tyvärr så gick det inte att få bort allt grönt färskt gräs utan jag får nog vänta tills hundarna har torkat och gräset har torkat lite med sen får jag nog kamma bort det.

Hittade en tävling på nätet med där man kan vinna en Hurtasele om man sätter in nedanstående text i sin blogg, sista dagen i dag om någon vill vara med.

Jag är med och tävlar hos Parant Hundsport.
Jag har en chans att vinna en Hurtta sele från www.paranthundsport.se.
Jag hoppas att jag vinner! Läs mer om tävlingen här. Tävla du också!

Inga kommentarer: