fredag 18 januari 2008

På besök i Katrineholm

I går styrde vi kosan mot Katrineholm igen fast denna gång skulle vi besöka Tanja med sina hundar Lexi och Ebba.

Jag hämtade Sandra när hon slutade skolan och sen bar det av, vi var väl framme ca 13,45. Tanja mötte oss utanför för vi hade bestämt att vi skulle gå en sväng direkt så att hundarna fick bekanta sig i skogen i stället eftersom Lexi är lite försiktig av sig och mina kan bli lite uppspelta när de sk hälsa på nya hundar i koppel.

De hade skogen precis runt knuten, så vi gick en långis och hundarna sprang och hoppade medans Lexi var lite reserverad mot dessa fyra som for som yrväder. Fast de var så himla duktiga de känd att hon inte riktigt var med på noterna så de lät henne vara ifred, inte förrens ungefär lite mer än halva promenaden så blev Lexi lite nyfiken på Gizmo och då gick han fram och hälsade och försökte få henne att leka funkade väl inte riktigt men efter det så sprang hon omkring lite mera ialla fall.

Här hälsar de på varandra ordentligt för första gången.

Oh han kanske inte var så farlig han var nog riktigt trevlig trots allt.

Sen skulle vi försöka att fota dem tillsammans och det var inte det lättaste, det blev många skratt innan vi kunde få dem att sitta, Lexi ville inte riktigt sitta brevid mina och då försökte Tanja locka dit henne med godis vilket resulterade i att våra också ville ha godis och inte alls sitta still för att bli fotade. Men tillslut så fick till en bild med allihopa, fast lite missöden blev det ju på vägen.

Lilla Gizmo undrar nog skulle vi inte sitta stilla här.


Det var riktigt blött i skogen så vi hade med oss fem blöta hundar hem lill Tanja, där lilla Ebba väntade. Denna lilla bedårande valp jag smällte som smör i solsken, vilken söt och go valp jag tänkte ta med henne hem men det fick jag inte konstigt eller hur. Hon var så mjuk och pussig så man bara ville krama henne och så himla söt så det var inte klokt.












Tyvärr så vaktade Lexi lite inne så hon flög på alla mina tjejer en gång så de som inte är vana att någon blir arg på dem låg mest vid mina fötter, fast de gör de ju gärna ändå. Men sen så gick det bra.

Tanja bjöd på nybakt bröd med diverse pålägg det smakade gudomligt efter en skön skogspromenad, det blev mycket hundprat och lite trimtips. Jag hade med mig mina trimgrejer och Tanja skrev önskelista till sin man. Prövade också att ställa lilla Ebba då vi ska hjälpa till att ställa ut henne i Mjölby den 9 feb, det var inte det lättaste kan jag säga dessa ben levde ett eget liv och gjorde inte alls som vi ville men övning ger färdighet så det är bara att öva. Klippte även hennes tassar lite för att det är ju bra att börja trimma dem lite i taget. Ska verkligen bli kul att se vad det blir av denna underbart fina tjej. Innan vi åkte hem så satte vi upp dem för ett foto i soffan, de var verkligen duktiga satt stilla allihopa riktigt länge så att korten inte blev något vidare får vi nog inte skylla på hundarna:-) Vi hade en underbart trevlig eftermiddag och klockan var visst 19,00 innan vi var på hemväg, hoppas att vi kan göra om det snart. Tack så jättemycket Tanja.


Inga kommentarer: